Dobre logo firmy – jak je zaprojektować
Wielu specjalistów próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy jest idealny pomysł na projekt firmowego logo. Jednak odpowiedź niesie dużo trudności, ponieważ raczej się nie da jednoznacznie powiedzieć, jak ma wyglądać to logo. Z takich też powodów ideał warto sobie odpuścić, a podczas projektowania trzymać się paru ważnych zasad. Po pierwsze należy mieć na uwadze, że tworzenie logo to zadanie dla specjalistów. Wymaga dużego doświadczenia nie tylko jeśli chodzi o samą stronę graficzną, ale też i związanego z biznesem.
Przy pomocy logotypu można zyskać ogromne korzyści, jeśli będzie on interesujący i zapadający w pamięć. Ale też można stracić sporo, gdy się z nim nie trafi w preferencje klientów. Przede wszystkim ważne jest, żeby unikać przesady i postawić na prostotę. Logotypy światowych koncernów są właśnie takie – rzucająca się w oczy, lecz przejrzysta postać, bardzo łatwa do zapamiętania. Dlatego też dobry projekt logo marki ma mieć takie cechy, ale żeby to wykonać, to wspomniane wcześniej doświadczenie odgrywa ogromną rolę. Unikać należy zbędnych ozdobników i elementów, istotna będzie też kwestia kolorów.
Niektóre barwy lepiej się sprawdzają, pozostałe mniej, lecz na pewno nie należy wybrać więcej niż trzy. Duże znaczenie podczas projektowania ma psychologia, bazując na wieloletnich badaniach można na przykład ustalić, jakie kształty i proporcje będą najlepsze. Tak więc jeśli ktoś chce zrobić rzeczywiście dobre logo, to powinien to zlecić profesjonalistom, a takich znajdzie najlepiej podając w oknie wyszukiwarki słowa czytaj dalej o logo dla firmy.
Zostaw odpowiedź
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.