Jak sprawdzać samochód przy zakupie i w jaki sposób wygląda pierwszy serwis po kupnie?
Nadzwyczaj ważnym elementem pracy silnika jest elastyczność. Powinniśmy zwrócić uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy sprawne wyprzedzanie. W przypadku porównania tych samych aut o pokrewnej pojemności oraz mocy najistotniejszym elementem różnicującym je będzie oczywiście elastyczność. Dla normalnego użytkownika samochodu oznacza ona możliwość płynnego przyspieszenia od najmniejszych obrotów na danym biegu do najwyższych. Mierzymy ją w Nm, czyli newtonometrach. To jednostka utworzona umyślnie dla określenia tego parametru. W powszedniej jeździe istotna jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W samochodach, gdzie mamy mały moment obrotowy i elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w przypadku ogromnych obydwóch parametrów w innym pojeździe.
Wobec tego też ważne jest, by płynnie przemieszczać się oraz nie niepokoić się o wyprzedzanie wybranie do granic możliwości gigantycznego momentu obrotowego, który zapewni nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest o wiele wyższy, kiedy zastosujemy jak wyeliminować zgrzyty przy zmianie biegów. Jednym z najważniejszych elementów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak szybko będziemy mogli uzyskiwać optymalne prędkości oraz radować się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej jesteśmy w stanie przyspieszać na jednym biegu. Najświeższe rozwiązania w skrzyniach biegów obok legendarnych już automatach to skrzynie o oznakowaniu DSG. Cechą charakterystyczną jej budowy jest zastosowanie podwójnego sprzęgła. Jest to wynalazek niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.
Jako pierwszy model wozu w którym została zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już wtenczas było wiadome, iż budowa i działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie oraz coraz więcej wozów będzie wyposażone właśnie w tą przekładnię. Bazą działania skrzyni biegów DSG jest wykorzystanie wtrąconego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Jak najbardziej sześciostopniowe zestrojenie całości jest wybitnie odpowiednie oraz efektywne.
Zostaw odpowiedź
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.